Magyar leiras:

…az öreg cigány táncosnő, La Malena, egy nap, amikor egy Bach-részletet hallott, így kiáltott fel: ‘Olé! Ebben van duende!’ Manuel Torres: ’Mindenben, amiben fekete hangok vannak, van duende’ Nincs ennél nagyobb igazság. Ez a fekete hang a titok. Gyökerei a fövenybe mélyednek, amely mindannyiunkban ismerős, és mindannyiunknak ismeretlen, de rajta keresztül szívódik belénk mindaz, ami a művészet lényege. ‘Fekete hangok’ mondta a spanyol nép fia és Goethével azonos gondolatot fejezett ki, aki a duendét így határozta meg: ‘Titokzatos erő, amit mindenki érez, de egyetlen filozófus sem tud megmagyarázni’, végső soron a föld szelleme. Kobold, sötét és reszkető.

Így hát a duende erő, nem pedig cselekvés, harc és nem gondolkodás. Egyszer egy öreg gitárművésztől ezt hallottam: ‘A duende nem a torokban van, a duende belülről jön föl, a talpból.’ Nem képességről van hát szó, hanem valóságos élő stílusról, egyszóval vérről, valami nagyon öreg kultúráról és pillanatnyi alkotásról. A duende felkutatásához nincs sem térkép, sem gyakorlat. Csak annyit tudunk, hogy perzseli a vért, mint egy üvegszilánkokból gyúrt kenőcs, hogy kimerít, elutasít minden édes és ismert geometriát, megtöri a stílusokat. (F. G. Lorca)

Draskóczy Ágnes hegedűművész diplomáját a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán és a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán szerezte. Ezt követően rövid ideig tanított,majd 9 éven át óceánjáró hajókon járta a világot. Rendszeresen fellépett klasszikus vonósnégyessel, majd zongora-hegedű duóval.

Kákonyi Árpád tanulmányait a Bartók Konziban és a Zeneakadémián végezte. Kompozíciói elhangoztak az őszi Fesztiválon, a Korunk Zenéjén, az IKZE-n, a Vántus István Kortárszenei Napokon, valamint Európa számos országában (Ausztria, Németország, Hollandia, Svájc, Franciaország). 2013 óta az Örkeny Színház zenei vezetője, számos színházi előadás zeneszerzője, közreműködője.